Takuuehdot

Takuu
Brother vastaa siitä, että tuote toimii virheettömästi takuuaikana. Yleinen takuu kaikille laitteille on kaksi vuotta, toimitettuna huoltoon. Valituille tuotteille on laajennettu takuu. Huomioi, että tuotteen hankinta-ajankohta on tarvittaessa osoitettava luotettavasti esim. ostokuitilla ja että pidennetty takuu koskee ainoastaan Suomesta ostettuja laitteita.

Laajennettu takuu (1-3 v laitevaihtotakuu, tietyissä tuotteissa), edellyttää tuoterekisteröintiä
Ostajan on rekisteröitävä tuotteensa osoitteessa Brother Online 60 päivän sisällä ostamisesta.

Vikailmoitus
Vikatilanteissa otetaan yhteyttä Brotherin huoltoon ja pyritään selvittämään vika jotta voidaan tehdä päätös korjaamisesta
1) Ratkaistaan ongelma puhelimitse tai vaihtoehtoisesti annetaan ohjeet laitteen toimittamisesta huoltoon.
2) Päätetään, että Brother lähettää vastaavan korvauskoneen.

Tuotteen käyttäminen
Asiakas on velvollinen noudattamaan annettuja ohjeita, jotka ovat mukana toimitetuissa ohjekirjoissa.

Vaihdetut osat tai tuotteet
Ne osat tai tuotteet, jotka korvaavat viallisia, ovat uusia tai uuden veroisia. Kaikki vialliset osat tai tuotteet ovat korjauksen jälkeen Brotherin omaisuutta.

Takuun kattavuus
Takuu on voimassa tällaisenaan Suomessa. Brotherilla on oikeus lähettää vastaava laite vaihtoehtona korjauksen suorittamiseen. 

Kustannukset
Kaikki korjaukset tai muu työ, jota takuu ei kata laskutetaan asiakkaalta.

Vastuurajaukset

Takuu ei kata;

Normaalista käytöstä aiheutuvia määräaikaishuoltoja, kuluvien osien sekä tarvikkeiden vaihtoa.

Vikoja, jotka ovat syntyneet kun laitetta on muokattu ilman Brotherin suostumusta.

Kustannuksia, jotka syntyvät siitä kun Brother tai Brotherin valtuuttama huoltoliike on suorittanut muutoksia, joita on ollut pakko tehdä kansallisen teknisen standardin tai turvallisuusvaatimusten takia.

Vahinkoa, joka syntyy siitä, että tuote ei ole yhteneväinen kansallisten standardien mukaan toisessa maassa, kun se mistä laite on ostettu.

Brother ei missään tapauksessa vastaa epäsuorista tappioista tai tallennetun tiedon menettämisestä.

Takuu ei kata vahinkoja jotka on aiheuttanut;

Tuotteen virheellinen käyttäminen tai huolimaton käsittely.

Korjaukset, muutokset tai puhdistukset, joita on suoritettu huoltopisteissä, jotka eivät ole Brotherin valtuuttamia.

Tuotteeseen yhteensopimattomien varaosien, ohjelmistojen tai tarvikkeiden, kuten musteen, paristojen, väriainekasettien tai paperin käyttäminen. Tällainen yhteensopivuus voidaan taata vain Brother alkuperäistuotteilla.

Tuotteen liittäminen muuhun laitteeseen, jonka liittämiseen ei ole Brotherin hyväksyntää (tällä tarkoitetaan muita oheislaitteita tai lisälaitteita kuten esim. muuntajat, mutta ei tietokoneita joihin esim. kirjoitin liitetään).

Tuotteen riittämätön pakkaaminen, kun se palautetaan Brotherille tai Brotherin huoltoliikkeeseen.

Onnettomuus, luonnon katastrofi tai muu syy, johon Brother ei ole voinut vaikuttaa.

Ostajan oikeudet

Tämä takuu ei rajoita ostajan kuluttajalain suomia oikeuksia kuten ei myöskään kauppaehtojen suomia ostajan oikeuksia myyjää kohtaan. Kun soveltuvaa kansallista lainsäädäntöä ei ole, rajoittuu ostajan oikeus takuuseen siihen, mitä käy ilmi näistä takuuehdoista. Brotheria ei voi pitää vastuussa suoranaisista tai epäsuoranaisista vahingosta toisten takuiden mukaan tai velvoitteista tuotetta kohtaan.